coaching

تیپ های شخصیتی :: مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی
دکتر امیرحسین الداغی:
مطالعه، پژوهش و شرکت در دوره ها و کارگاه های تخصصی فراوان در راستای تحصیلات عالی طی سال های متمادی بستری را فراهم نمود تا بتوانم با تدریس و برگزاری کارگاه ها در حوزه مدیریت،رفتارشناسی و توسعه فردی به علاقه مندان در رشد و تعالی شخصی و اجتماعی یاری رسانم.

02126134155
09124249511
09359863007

test-disc

Behavioral-teacher

aldaghi-disc-tutor

تست دیسک

رفتار شناسی

شما می توانید تیپ شخصیتی یا مدل رفتاری افراد را حدس بزنیداما این بیشتر یک هنر است تا علم.

الداغی

 

ما می توانیم با تمرین و توجه به زیان بدن ، کلمات و جملات فرد تا حدودی مدل رفتاری ایشان را حدس بزنیم ولی شناخت دقیق مدل رفتاری افراد نیاز به اخذ تست دیسک دارد.

افراد با ویژگی های D و I بیشتر انجام دهند یا عملیاتی هستند ، تند و سریع می باشند و زبان بدن ایشان باز و حرکات آنها زیاد است ، در مقابل افراد با ویژگی های C و S بیشتر آرام و متفکر می باشند ، حرکات زیان بدن ایشان کمتر و سرعت آنها کند است.

افراد D و C در صحبت های خود کلماتی که بیشتر معطوف به کار و وظایف می باشد بکار می برند و اصطلاحا افرادی کار محور یا وظیفه محور می باشند در حالی که افراد I و S تمرکزشان بر روی ارتباطات و انسانها می باشد.

بنابراین افرادی که تند و سریع و تکلیف محور می باشند D هستند .افرادی که تند و سریع می باشند و نگاه های انسان محورانه دارند و به ارتباطات اهمیت می دهند I هستند .

افراد S کند و انسان محور می باشند و افراد C کند و تکلیف محور می باشند .

این اطلاعات به شما کمک می کند تا با دانستن این که افراد چه تمایلات فکری دارند و زبان بدن آنها چه گونه است ، مدل رفتاری ایشان را حدس بزنید و بهتر با آن ها رابطه برقرار کنید.

البته همانطور که ذکر شد شناخت دقیق مدل رفتاری افراد که ترکیبی از چهار بعد D ,I,S و C می باشد نیاز به اخذ تست دیسک می باشد.

قابل ذکر است که هیچ رابطه ای بین جنسیت و ویژگی های D، I، S و C وجود ندارد. شاید تصور عموم این باشد که مردان بیشتر D هستند و خانم heartهای D نداریم ، خیر ما در هر چهار گروه خانم و آقای داریم و DISC ارتباطی به جنسیت ندارد.

محیط و فرهنگ جامعه در ایجاد تیپ های رفتاری دخیل هستند و شرایط محیطی باعث می شود که افراد به سمت هر کدام از تیپ ها که جامعه مطلوب می داند سوق یابد.

تحقیقات نشان می دهد که هر چند شما با سبک پایه یا طبیعی خود عجین هستید و این الگوی رفتاری در طول زندگی همراه شماست ولی محیط بر روی الگوی رفتاری شما تاثیر دارد زمانی که ما بر روی متعادل کردن رفتار خود کار می کنیم در ویژگی های خود بالغ می شوم یعنی اینکه توان درک رفتار دیگران و تطبیق با محیط را یاد می گیریم.

برای مثال فرض کنید یک فرد I که علاقه زیادی به ارتباطات و گفتگو دارد و فردی کاملا برون گرا می باشد، به زندان انفرادی منتقل شود و بمدت یکماه با هیچ فردی در تماس نباشد، بعد از این مدت این فرد ویژگی های رفتاری I خود را تعدیل نموده است و کمتر صحبت می کند و توان بودن در تنهایی را خواهد داشت و اصطلاحا درون گرا می شود.

شخصیت شناسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد