coaching

عزت نفس :: مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی
دکتر امیرحسین الداغی:
مطالعه، پژوهش و شرکت در دوره ها و کارگاه های تخصصی فراوان در راستای تحصیلات عالی طی سال های متمادی بستری را فراهم نمود تا بتوانم با تدریس و برگزاری کارگاه ها در حوزه مدیریت،رفتارشناسی و توسعه فردی به علاقه مندان در رشد و تعالی شخصی و اجتماعی یاری رسانم.

02126134155
09124249511
09359863007

test-disc

Behavioral-teacher

aldaghi-disc-tutor

تست دیسک

رفتار شناسی

سلامت ذهن در داشتن عزت نفس است .

 

مدرس رفتار شناسی

پس بررسی درباره ی این موضوع فوریت دارد . در واقع ما باید شناخت روشنی از هویت ، شایستگی و ارزش خود داشته باشیم .

هرچند با نبود سرمشق های ارزشمند ، تغییر و تحول سریع و ... ما در مقطع خطرناکی از تاریخ هستیم و بی خبر از ماهیت خود نه می دانیم کیستیم و نه می توانیم به خود اعتماد کنیم . در این دنیا ثباتی نیست پس باید این ثبات را در خود ایجاد کنیم .

چون نبود عزت نفس ما را در شرایط نامطلوبی قرار می دهد .

4 پرسش اساسی درباره ی عزت نفس است :

  1.  عزت نفس چیست ؟
  2.  چرا عزت نفس مهم است ؟
  3.  چگونه می توانیم بر عزت نفس خود بیفزاییم ؟
  4.  دیگران در ایجاد عزت نفس در ما چه نقشی بازی می کنند ؟

 

عزت نفس متاثر از عوامل درونی و بیرونی است .  منظور از عوامل درونی ، عواملی که از درون نشأت می گیرد یا خود شخص آن را ایجاد می کند ؛ مثل نقطه نظرها ، باورها ، اعمال یا رفتار . عوامل بیرونی ، همان عوامل محیطی هستند ، پیام هایی که کلامی و غیر کلامی انتقال پیدا می کنند و تجربه هایی که با شادمانی آن پدر ، مادر ، آموزگاران و یا اشخاص مهم در زندگی هر فرد هستند .

بحث عزت نفس یکی از نیازهای اصلی انسانی است که برای سازگارشدن انسان ضرورت دارد و در رسانیدن او به موفقیت نقشی ایفا می کند .

هرچه این نیاز کمتر مرتفع شود امکان فاصله گرفتن از از موقعیت و رشد و تعالی کاهش پیدا می کند . تمام اختلالات رفتاری ریشه در کمبود عزت نفس دارد . 

از میان همه ی داوری هایی که در زندگی می کنیم ، هیچکدام اندازه ی داوری روی خودمان اهمیت ندارد که اگر بتوان عزت نفس را بالا برد بسیاری از نابسامانی ها ی روانی برطرف می شوند . در جامعه ای که افرادش به خود احترام نگذارند ، اگر به افرادش بهای لازم ندهند و به ذهنشان اعتماد نکنند ، نمی توانند موفقیتی را انتظار بکشند . هرچند که تجربه نشان می دهد که اغلب اشخاص توانایی خود را در تغییر کردن دست کم می گیرند . اما واقعیت این است که همه می توانند تغییر کنند . همه می توانند به رشد و بالندگی برسند و سرنوشت زندگی خود را به دست بگیرند و در قبال زندگی شان مسئولیتی عهده دار شوند . من بر این باور ....

 

 

مدرس رفتار شناسی

عزت نفس

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد